Yoga stijlen

Bij Mooier yoga staan er verschillende lessen op het rooster. Elke les is voor iedereen toegankelijk ongeacht je conditie of flexibiliteit. Het motto bij Mooier yoga is “kun je ademen dan kun je yoga”.

Je kunt dus elke les volgen. Er zit wel verschil in de lessen die op bepaalde tijden gegeven worden. Om je wat meer duidelijkheid te geven over de lesstijlen volgt hieronder een uitleg.

Hatha yoga (maandag 19:00 – 20:15 uur)

De Hatha yogalessen bij Mooier yoga zijn een combinatie van inspanning en ontspanning. Deze les begint met een oefening om bij jezelf te komen. Dit kan zijn in de vorm van een meditatie of een ademhalingsoefening, zodat je alles wat er voor en na de les gebeurt los kunt laten en je de focus op jezelf kunt leggen.

De les is opgebouwd uit asana’s houdingen die je uitdagen, zorgen voor focus of ontspanning een les met veel variatie dus en elke keer anders. Deze les eindigt met een savasana (eind ontspanning)

Yin yoga (maandag 20:30 – 21:45 uur)

Yin yoga is een vorm van yoga waarbij je langer in de houding/asana blijft liggen of zitten, er zijn in deze vorm van yoga minder staande houdingen/asana’s. Door de houding langer vast te houden en niet het uiterste van je lichaam te vragen is deze les meer gericht op je bindweefsel en minder op spierweefsel. Doordat je langer in een houding blijft kun je meer ontspannen in de houding. Dit is een rustige les. Deze les eindigt met een savasana (einde ontspanning)

Power yoga (woensdag 9:00 – 10:15 uur)

Door actievere houdingen en vinyasa’s (een serie van bewegingen achter elkaar), verhoog je je hartslag waardoor er meer conditie wordt opgebouwd. Door een combinatie van spier verstevigende oefeningen en houdingen, maak je je lichaam sterker. Deze les is gericht op het verbeteren van je conditie en je spierkracht. Ook als beginner is deze les prima te volgen, bij elke vorm van yoga is het altijd van belang dat je de grenzen van je lichaam accepteert. Voor elke houding is er een aanpassing mogelijk. Deze les eindigt met een savasana (eind ontspanning)

Sup yoga (op aanvraag)

Tijdens een sup yoga les combineren we yoga en stand up paddleboarden. Door de combinatie van deze twee voelt yoga ineens heel anders. Je zoekt op het board je balans op het water. De beweging die je maakt zorgt voor onbalans door de schommeling van het water. De rust op het water de wind door je haren en de zon op je huid geeft je een hele nieuwe ervaring. deze les duurt 2 uur in totaal. We vertrekken vanaf Noorden voor een suptocht naar een mooi, rustig stukje Nieuwkoopseplassen. Daar volgt een yogales waarbij we inspanning, onspanning en balans met elkaar combineren. De les eindigt met Savasana (eind ontspanning) waarna we weer terug suppen naar Noorden.